מים מסוננים

זה לא סוד כי הצרכן הישראלי שותה מים בכמויות אדירות. עובדה זו הגיונית ביותר כשמתבוננים על מזג האוויר החם הפוקד את המדינה בה אנו חיים. ברור גם כי הצרכן הישראלי אינו פראייר: כשהוא שותה מים, הוא מעוניין שהם יהיו איכותיים, בריאותיים ומעל הכול- טעימים.

מספר אופציות עונות על ההגדרות האלה. ביניהן, תחום המים המסוננים תופס מקום של כבוד ונותן מאבק לא פשוט למים מינרלים על כיסו של הצרכן הישראלי.

צורך בסינון מים

בעוד שבעבר מים נחשבו לטהורים מעצם הוויתם, המצב כיום שונה בתכלית. אם בימים עברו האנשים יכלו לשתות את מי הגשמים מבלי לסכן את בריאותם, זיהום האוויר המאסיבי בחלקים נרחבים בעולם מונע זאת מהם כיום. אם בעבר מי תהום או המעיינות היו איכותיים מאד, הרי שהפסולת הרבה שמספקים מפעלי האדם והזיהומים הרבים האחרים מורידים את רמתם.

על רקע זה, עולה חשיבותם של המים המסוננים (במיוחד כאשר מדובר במים לתינוקות). המדובר הוא במים אשר עוברים תהליכי סינון וטיהור עד להגעתם אל הצרכן. בין התהליכים הללו, ניתן למנות הוצאת הכלור, שאריות החלודה והחומרים האורגניים האחרים מהמים, קטילת חיידקים אשר נמצאים בהם ועוד.

היכן ניתן להשיג מים מסוננים בישראל?

מים מסוננים הינם פופולאריים מאד מעבר לים. בארצות הברית, למשל, ניתן לרכוש בכל סופרמרקט בקבוק אשר מכיל מים שכאלה. בישראל התחום צעיר באופן יחסי, כך שאספקת מים מסוננים בבקבוקים אינה אפשרית.

תחת זאת, הצרכן הישראלי יכול להרוויח את טיהור המים שלו במספר דרכים. המרכזית היא באמצעות מתקני המים השונים, אשר מסננים את המים בבית או בדירה. התהליך פשוט מאד: ברי או כדי מים מחוברים אל מערכת המים הביתית ומעבירים את המים שנמצאים בהם את תהליכי הטיהור הללו. כך משופרת בעשרות מונים רמתם של המים הזורמים בברזי הבית.

שוק המים המסוננים

שוק המים הישראלי נאמד בלמעלה ממיליארד שקלים מדי שנה, כאשר החלק הארי בו כולל את מתקני המים השונים. בעוד שמתקני מים מסויימים מספקים ללקוח מים מינרלים המופקים על ידי חברה חיצונית, מערכות הסינון השונות פועלות, כאמור, עם מים מסוננים.

תחום זה נחשב למוביל ביותר בשנים האחרונות. הוא מבטא גדילה מתמדת מדי שנה ובעשרות אחוזים. בהקשר הזה, הרי שקטגוריית המים המסוננים היא בעלת קצב הגידול הגבוה ביותר בשוק המים הישראלי.

מערכות להפקת מים מסוננים זולות בעשרות אחוזים מאלה המספקות ללקוחות מים מינרלים, דבר המסייע לקבלתן בקרב הציבור. הסיבה לכך פשוטה ביותר: לא נדרשת הספקה של מי מעיינות מיוחדים. כאשר המערכת מתמקדת אך ורק בשיפור המים אשר זורמים במערכת הביתית ממילא, המחיר עבור הצרכן נמוך בהרבה.

חברות המציעות מים מסוננים

במשך שנים, החברה אשר הובילה את התחום היא חברת "תנה תעשיות", והמותג המרכזי שלה- תמי 4. מערכת זו לסינון, לטיהור, לחימום או לקירור מי שתייה הצליחה מאד בשוק הישראלי וגרפה לקופותיה מאות מיליוני שקלים מדי שנה.

(תמי 6), מוצג מתקדם ביותר המכיל Familyגולת הכותרת של תמי 4 הוא קו המוצרים תמי בר שלל אפשרויות והפתעות טכנולוגיות. מוצר זה זכה לביקורות נלהבות בארץ ובעולם, כולל זכייה בלא מעט פרסים בינלאומיים.

מולה, עמדו מותגים אחרים, דוגמת מותגי חברת מעיינות וטבע נאות, שהצליחו גם הם, גם אם לא התקרבו אל מימדי ההפצה של תמי 4.

בתחילת שנת 2011, נכנס אל שוק המים המסוננים שחקן חדש, מבית היוצר של חברת אלקטרה. מותג המים המסוננים אלקטרה בר, אשר פועל באופן דומה לבר המים של תמי 4 וכולל מגוון פיתוחים ייחודיים (דוגמת מסך מגע), מעורר ציפיות גבוהות בקרב הנוגעים לדבר. רק בעוד מספר שנים נוכל לראות כיצד הוא משתלב בשוק הישראלי, והאם הוא מסכן את המונפול שניכסה לעצמה תמי 4.

דילוג לתוכן