מים מינרלים לשתייה

ברור לכולנו כי האדם זקוק למים על מנת להתקיים. אולם, בדומה לתחומים אחרים בחיים, נוצרה עם השנים הבחנה ברורה בין סוגי מים שונים. בעוד שהמים אשר ישמשו לשטיפה או לחקלאות, למשל, יהיו באיכות נמוכה- כאשר הדבר נוגע לתזונתו של האדם, הוא ירצה לבחור בטוב ביותר.

בדרך כלל, מים מינרלים מספקים את הפיתרון. המדובר הוא במים אשר נחשבים לאיכותיים ביותר לשתייה על ידי אדם, ובשוק המגלגל הון תועפות מדי שנה. החברות השונות בתחום הבינו כי מעבר להיותם חיוניים לאדם באשר הוא, המים כוללים יתרונות רבים, אשר מביאים לפופולאריות העצומה שלהם בישראל.

מהם מים מינרלים?

מים מינרלים הם מים אשר מכילים כמות גבוהה של מינרלים או חומרים מומסים. כל אלה מביאים לכך שלמים יש טעם עשיר ושלל סגולות בריאותיות, אשר הופכים אותם לאופצייה ראויה ביותר כמי שתייה.

במרבית המקרים, המדובר הוא במי מעיינות אשר מצטברים לאורך שנים על גבי שכבת סלע קשה, כך שהם סופחים אליהם את המינרלים הנמצאים שם. מפעלים שונים להפקת מים מינרלים מעבירים את המים אליהם באמצעות צינורות מיוחדים, ושם נערכים מספר תהליכי טיהור ובקרת איכות. לאחר מכן, המים נארזים בבקבוקים ועושים את דרכם אל החנויות, ומשם- אל הלקוח.

גם אם המים המינרלים עוברים אי אילו תהליכים עד שהם נוחתים במקררו של הצרכן הישראלי, דרישה אחת מרכזית נוגעת אליהם והיא חוסר התערבותה של יד אנושית. הדרישה היא שהמים יהיו טבעיים לחלוטין, למעט תהליכי הבדיקה והבקרה, כמובן.

על מנת שחברה מסוימת תקבל רשות לשווק מים מינרלים לציבור הישראלי, נדרש ממנה לעמוד בשורה ארוכה של בדיקות ובחינות. בנוסף, על החברות לעמוד בכל התקנים הנדרשים בשוק הישראלי והעולמי בתחום המים.

שוק המים המינרלים בישראל

שוק המים המינרלים בישראל כולל מספר מאפיינים ייחודיים. חשוב להבין שהחום הכבד אשר שורר בישראל במרבית ימות השנה הופך את המים המינרלים הצוננים לנכס יקר מאין כמוהו. לכן, לא מפתיע כי הכנסות החברות המשווקות מים מינרלים בארץ הן רבות בהחלט. לאחרונה, הצהיר המשרד לאיכות הסביבה על כוונתו לפעול נגד חברות המים המינרלים במטרה להקטין את השימוש בשתיית מים מינרלים. זאת עקב הזיהום שנגרם בעקבות השלכת הבקבוקים, וטענות שלפיהן המים אינם בריאים בהרבה ממי ברז.

מדי שנה, גומע הישראלי הממוצע כ- 70 בקבוקים מים מינרלים, שהם למעלה מ-100 ליטרים. המשפחה הישראלית, לעומת זאת, תשתה כ-4000 ליטר מים מינרלים. לא צריך להיות גאון פיננסי כדי להבין את הפוטנציאל הכלכלי הנובע מנסיבות אלה.

אם המספרים הללו לא מרשימים אתכם, עוד מספר עובדות: שיעור החדירה של מים מינרלים לבתי האב השונים ברחבי הארץ עומד על כ-80 אחוזים, וחשוב לא פחות: השוק נמצא בעלייה מתמדת, ונוסק מדי שנה בעשרות אחוזים.

חברות למים מינרלים

מספר מותגים קיימים בישראל לשיווק מים מינרלים. שלוש החברות המובילות, בהקשר הזה, הן עין גדי, מי עדן ונביעות. אלה נמצאות בתחרות מתמדת על פלח השוק הישראלי וזוכות להצלחה רבה, במידה זו או אחרת.

עיקר ההכנסות של החברות הללו הוא ממכירת בקבוקים. בין אם המדובר הוא בבקבוק אישי, בשישיית בקבוקים משפחתית או במארז של 24 בקבוקים, שוק זה מהווה כ-60-70% מההכנסות של חברות המים המינרלים.

יש לציין כי על מנת להגדיל עוד יותר את המבחר עבור הצרכן הישראלי, נוספו בשנים האחרונות מוצרים מגוונים למדף המים, ובכלל זה מים בטעמים שונים, משקאות מוגזים על בסיס מים ועוד.

כדי מים

האחוז הקטן יותר של מכירות חברות המים המינרלים, אבל החשוב לא פחות, נוגע לברי או כדי המים. על מנת לחסוך כספים ומאמצים רבים בקנייה חוזרת ונשנית של מים מינרלים, אזרחים רבים רוכשים כדים או ברי מים אשר מספקים להם את המים להם הם זקוקים בלחיצת כפתור. תחום זה נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות.

דילוג לתוכן